Sejak 25 Feb 2011

Friday, April 22, 2011

Selamat tinggal

Hmmm...bermula dgn sedkit keluhan (x baik mengeluh kan?)...

Hari ni Jumaat 22/04/2011.....secara rasminya hari ni adalah hari terakhir di opis 'ni'. Secara x rasminya...mgu dpn aku akan dtg lg secara on & off (kire suka hati mak bapak tok nenek aku la..hehehehehe).

X pernah dlm kehidupan bekerja...aku liat nak tglkan tmpt keje bila dapat keje baru. Ini lah kali pertama aku rasa mcm ni. Rasa berat, rasa sedih, rasa malas..bercampur baur...nak meninggalkan opis ni.

Hari ni..hari Jumaat..."the last day enjoying the long hours break on Friday". Lps ni x der dah nak jenjalan, mkn lama2, window soping hari Jumaat. Tempat baru x ramai Islam...so x der la special day for lunch @ Friday prayer.

Esok adalah hari Sabtu terakhir menikmati cuti hari Sabtu...lps ni kene keje separuh hari, tiap2 hari Sabtu. Dan hari ni adalah hari terakhir (mungkin) utk aku bertenet di opis....lps ni mgkn x der kot..kot? X tau lg senario di tmpt baru mcm mana. Klu kalian lihat blog ni di update @ FB akan ada status waktu bekerja...ada 2 sebab:
1) Mmg kat opis baru, ada can nak bertenet
2) Hp (klu network ok)

Kalau kalian nmpk blog/FB ada update tp lps office hours pun ada 2 sebab:
1) Berjaya beli lappy/desktop
2) Pinjam adik punya lappy masa weekend (berukband sendiri punya...ada plan nak beli tp lom beli lg)...mesti dia suka dpt pinjam berukband aku

Jadi..itu la kemungkinan2 yg akan ada.

Setelah dikaji2...kenapa aku berat hati nak tinggalkan opis ni adalah kerana:

1) Jumaat dpt rehat panjang
2) Hari Sabtu cuti
3) Employee Benefit..sgt BEST
4) Dah selesa ngan opis ni
5) Cuti tahunan kira bnyk la jugak (tmpt baru sikit)
6) Bos dah memahami situasi kiter
7) Senang nak cuti terutama kalau berkaitan hal anak2 (tmpt baru ok kot...stement sedapkan hati)
8) Ada kesempatan nak berblog & berFB (ni patutnya salah tp kat sini ok lagi asal keje setel...aku nyer keje? Pending filling jer yg banyk..hahahaha)

Paling aku rasa x sedap hati bila keje tmpt baru.............ni ha...
................
................................
............................................
.....................................................

Buah hati pengarang jantung sampai En. Ling dah jatuh tmpt ke 2

Mgkn lps ni Sofea kene g speech theraphy @ appointment doc tanpa Mama...begitu juga adik kalu ada routine check up..nak kene cucuk ke apa ker...

Pasal tmpt baru kene probation period....masa tu klu selalu cuti..leh effect performance kan?...Klu bos faham ok la kan kan kan...

Ni yg buat aku sedikit gusar & risau.

Lps tu nak tukar nursery dia org ni...hmmmm

Less time dgn anak2 pasal x cuti hari Sabtu...& mgkn kene keje lewat...huhuhuhu...

Moga Allah tenangkan hati & perasaan & permudahkankan segala urusan.

3 comments:

TUKULSABIT said...

oitt...oitt..
heeheheh...takde hal punye
tp ade syarat:

1)5.00/hour...lappy punye ramp yg laju soo charge tinggi dr cyber cafe serantau
2) berukband anda berukband ku juaaa..hehheh..

heheheheeh..xde la musyukkk...yang nombor dua tu pun cukuplaaaa..kakakakkaka...

aaaa..pasni lunch mesti rindu akak..jgn terYM ajak makan udahhhh

Nonie said...

moga segala urusan akak berjalan lancar yer:-)

Mama3Q said...

Kenapa tukar tpt keje ?

Newer Post Older Post Home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...