Sejak 25 Feb 2011

Monday, April 4, 2011

Impianku

Aku ni suka berangan....imaginasi tinggi
X boleh tgk sebarang benda...cthnye rumah ker, mknn ker, sekolah ker...mesti aku berangan
Contoh,..klu tgk sekolah..."hmm...nnt nak anta nak kat sekolah camni'
Contoh,..klu tgk rumah.."bestnyer klu dpt duduk rumah camni..."
Contoh,...klu tgk mknn..."eh...nak try la resepi ni..mesti anak2 & hubby suka (sambil membayangkan dia org mkn dgn penuh selera)

Itu lah aku...suka sgt berangan...tp x salahkan...kerana:

dari angan2 lahirnya cita2
dari cita2 lahirnya azam
dan dari azam lahirnya kejayaan

frasa yg aku selalu dpt dlm autograph masa zaman sekolah :-)

Bila dah umur2 camni...masih suka berangan (dlm zodiak Pieces...ada state, suka berimaginasi...kebetulan kot?)

Maka inilah impian2ku yang belum tercapai.....agak 'jeles' bila lihat rakan2 seangkatan dah dpt memilikinya..huhuhuhu (ye la..rezeki masing2 kan).

Rumah

Skang aku dok umah cenggini:

(tetap jugak bersyukur....sekurang2nya rumah sendiri, x perlu menyewa)

Aku impikan seperti ini:

Rumaih stail kampung, punya halaman luas...depan belakang...nmpk sejuk je.Boleh cucuk tanam buat landscape & berkebun. Tp klu dok bandar..mana la nak dirikan umah cenggini kan? Tp inilah impian aku sejak anak dara lagi.

So...kalau dapt camni pun ok jugak:


Haa..aku nak corner lot supaya boleh buat cenggini:


Lebih kurang cenggini la..tp gambar ni nmpk cam halaman tu luas bebeno kan...kira lebih kurang ada la kolam ikan, tempat istirehat waktu ptg sambil minum teh...(ini kalau bajet besar la)

Kalau x dapat cam kat atas, cam kat bawah ni pun jadila...dpt gak budak2 main kejar2. Bila ada bajet boleh la ubah sikit2.


Bercuti di luar negara

Impian aku satu lagi...nak sangat cuti2 kat obersee ngan family kat sini.


Ramai sgt2 member2 yg dah pg bwk anak2 kat Disneyland ni....x kira la kat US ke, Tokyo ker waima Hong Kong...sekurang2nya dia org dah pegi. Rasanya kat Indon pun ada ala2 Disneyland ni...itupun aku x pegi...Universal studio S'pore pun x pegi. Huhuhu...lom ada kemampuan

Kalau nakkan suma yg di atas...maka gaji mestila besar riban ribun....wat masa ni tak la riban ribuan...tp boleh la hidup selesa dan penuhi kehendak anak2 (lebihnya kehendak aku utk anak2). Iri hati gak pasal rakan2 seangkatan paling kurang pun pangkat dah Manager...x der dah eksekutip eksekutip cam aku ni..klu ada pun eksekutip...dah jd cip eksekutip...dah duduk kusi kulit  beso, bak kata uwan (nenek) aku.



Amal ibadah

Lagi satu aku nak pg sini


Mudah2an niat yg ni tercapai.

Kemahiran

Ada lagi impian2 lain....mcm kat bawah ni...nak blaja wat suma bende ni supaya boleh dijadikan pendapatan sampingan....(tp ada perkataan 'M' @ 'mim'..tu jd penghalang skit..muahahaha)


Sajer je besarkan gambar ni....nak tunjuk betapa besar impian aku (hehehehe...gelak diri sendiri pasal lom dapat buat suma ni...). Nak jd photographer, nak jd ibu yg pandai wat kek hias2 & cupcake, nak jadi expert buat hantaran kahwin/tunang, dan nak jadi exper kait-mengait. Yg jadi penghalang adalah bajet...suma nak ada duit bila nak belaja bender2 di atas especially yang tang kamera & tang kek tu..yg lain tu leh blaja sendiri kot? Yg barang2 hantaran tu dah ada skill masa majlis sendiri dan majlis sedara mara tp bila dah ada anak ni jd 'M' skit...lagi plak ada pengacau (banyak nyer alasan..sudah2 la tu :-P).

Aku nak wat suma tu kan aper....nmpk cam senang jer cuma x der asas...contohnyer mcm kait-kait (crochet).

Ada satu masa aku beli crochet baby hat kat 'online', bila dpt mmg la puas hati tp aku tgk punya tgk punya tgk mcm senang jek nak buat atau nak soh SIL buat (pasal dia pandai meng'crochet' ni). Tu yang timbul nak balaja...tp smpi skang x blaja2 lagi...wakakakaka

Well...itulah suma impian2 aku...banyak lg..tp x terlarat nak citer...boleh muntah gitu...ye la bnyk sgt angan2nye. Tmbh berangan bila sampai skang lom dapat keje baru...KALAU la aku leh buat mcm kat gambar tu...boleh la jual 'online'..kat FB, kat blog kat bla bla bla (menceceh je la)

*suma  pic ihsan Mr. Google

2 comments:

Nonie said...

Byk tul impian akak kan....moga segala-galanya tercapai..insyaallah..takpelah langkah demi langkah diatur dengan perlahan insyaalah x mustahil akan jd kenyataan yer tak?

Mama Q said...

hehehehe...berangan je la dulu Yana...impian Yana nak amik upah wat baju kurung dah tercapai...tu kira best dah tu

Newer Post Older Post Home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...