Sejak 25 Feb 2011

Thursday, March 24, 2011

Akhirnya terjawap

N3 ni adalah kesinambungan pada entry lepas pasal mood kerja long long ago.

Semalam semuanya dah terjawap. Meeting staff ngan CEO membuat nafasku jadi semput2...hati x keruan, lidah terkedu x terkata. Not very surprisingly actually bcoz i've been told earlier by my immediate (ceh! speaking la plak). Shadow2, hint2 suma dah ada sebelum ni...cuma kata2 dari CEO tu yg menjadi ketentuannya. Dan skali lg agak2 (telahan) aku betul kerana cut off utk suma kerja adalah by end of April...tu dia..lagi >< 1 bulan je lg...

Well nak buat camner...x der rezeki la aku nak lama ngan company ni. Company nak downsizing tp staff2 akan diserapkan ke company so called adik beradik, subsidiaries, JV (joint venture) what so ever la..nak citer pun complicated sgt....apa ke bende suma tu yg mana co2 tu sumanyer resizing..ada potential to go for international level (ye la dah JV ngan co obersee la katakan). Maka terpaksa la aku mencari jalan lain.

Seperti di N3 lepas pasal mood kerja tu..aku dioffer utk ke KL...kerana co skang ni hanya perlu pekerja yg amat sedikit...rasa nya dlm 5 ke 6 org je...bila dah sedikit x perlu la Human Resource. :-( so...mcm mana bos nak bagi keje kan?...nak x nak aku kene & terpaksa faham akan hala tuju syarikat....tp AKU?

Actually dah bersiap sedia meng "click2" jobstreet dgn aktifnya sebulan yg lalu..tp hingga saat ini belum ada rezeki. Hari Selala lalu...mengsqueeze kan diri pergi ke satu interview di Senawang...sebuah kilang semiconductor milik syarikat asing....(adusss!...aku mmg la x der langsung experien keje ngan syarikat2 besar ni....ada ke peluang aku?) Sessi interview tu aku rasakan berjalan dgn baik...mcm ada harapan..tp aku berkira2 sekiranya ada org lain yg punya experien kerja di syarikat besar mgkn peluang ku tipis...apapun berserah saja lah pada NYA) InsyaAllah mgu depan dpt la jawapannya.

Sebelum ni pun ada gak aku pegi interview di kilang besar..dkt Senawang jugak..MNC tue..hmmm..kat situ awal2 lagi aku rasa cam x berjaya je..dah telahan ku tepat (so dah miss satu peluang)..huhuhuhu.

"Bukan x mo keje di KL boss tp anak2 tu... .saya sepenuhnya uruskan hantar & ambil dia org kat taska. Lg plak saya perlu spend more time dgn Sofea..(akhirnya aku ceritakan jugak perihal Sofea yg disable tu pd CEO...sebelum ni COO aku mmg dah tau dr awal). Klu saya ni single mingle ke Sabah Sarawak pun saya pergi"

Yg buat aku terharu adalah sikap memahami bos yg amat tgi..tau apa dia kata? Selepasa 31/4...kalau aku x dpt keje jugak...dia soh aku wat part time sebgai HR support kat co ni..tp half paid la (x kisah la kan asal ada masyuk..leh gak cover2 apa yg patut)...nak meleleh gak la masa tu tp kene control macho ayu la kan.

Mudah2an Allah permudahkan segala urusanku dan murahkan rezeki kami sekeluarga...just x boleh imagine klu aku jadi hsewife...aku nak duittttt!!!!

google-pic
Klu ditakdirkan aku dpt rezeki kat area Seremban ke Nilai ke...maknanya anak2 tetap gak la kene bertukar nursery..kesian dia org...akan kedengaran kah pekik tangis & lolongan mereka lg.....sama x sistem nursery tu dgn yg skang ni @ lbh baik? Ini lah yg dikatakan kite mernacang Allah jua yg menentukan.

Sapa2 yg baca blog (blogwalkiner, follower, stalker ker) ni & klu boleh bg keje kat saya...sila la e-mail ek.....kekekekeke (pancing pancing jgn x pancing)

5 comments:

TUKULSABIT said...

kuat kan semangat..rezeki tu ade dimana mana..tinggal lg kite je macam mane untuk meraihnye..usaha.tawakal.DOA

Bicara hati ibu aisya said...

Insyaallah..pasti ada hikmahnya.Mana tahu nanti dapat kerja yang lebih baik?Hihihik
Apapun rezeki tu ada di mana2 cuma kita kena usaha jer sikit.Semoga dipermudahkan :)

p/s:Camner nak jd follower akak ek?

Mama Q said...

ibu aisya x dpt follow akak ker?...x der ke icon follower tu?

Jiey^Mien said...

InsyaAllah ada rezeki Qs nanti..
=)

Offc Jiey ada nak pki org.. Tapi jauh la jgk, kat Damansara..

Kalo yg ada legal or accounting background adalah sgt dialu-alukan..

=)

ieda said...

moga ada rezeki baru yg lebih baik buat mama Q.

Newer Post Older Post Home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...