Sejak 25 Feb 2011

Wednesday, June 9, 2010

Apa lagi?

Apa lagi nak tulis kat blog ni yer....baru join, jadi masih terkial-kial lg nak mengedit itu ini, 'explore' sana sini, nasib baik susukotak tolong sikit-sikit.


11hb nnt genapla usia perkahwinan ku yang ke 6 thn...hmm klu dapat anak awal tentunye 'dia' dah sekolah..tapi rezeki lambat..tak per la...yang penting ada...dah 2 org pun. Nak apa lagi kan? Apa- apa pun aku bersyukur di atas kurniaan Allah ini...amanah yg diberikan amat berharga dan perlu dijaga dengan baik...besar tanggungjawab nak mendidik anak-anak ni...yang penting ilmu mesti ada. Jangan ingat jaga anak tu senang kalau tak der ilmu.

Ilmu mendidik anak2 bukan boleh dapat dengan sendirinya...perlu dikorek, digodeh dan digali. Ilmu boleh dpt dari pembacaan, pengalaman orang lain, dari media dan macam2 lagi la...yang penting kene rajin ambil tahu...bukan buat tak tahu.....apa lagi...carila ilmu tu. (**cakap ngan diri sendiri).

Berkisar semula mengenai usia perkahwinan...6 thn tu sebenarnye bukan la lama sangat...masih banyak perkara yg kita tak kenal mengenai pasangan kita. Macam aku....banyak benda yg aku tak puas hati di dalam melayari bahtera perkahwinan ini...tapi aku sedar tak...? Suami ku itu puas hati ker dgn perkahwinan kami....maka persoalan itu dibiarkan sahaja kerana lagi kita menggali mencari yang x puas lagi banyak perkara yang tak elok akan timbul...apa lagi yang x puas hati? Entah la...nnt sambung la..itu pun kalau ada mood

0 comments:

Newer Post Older Post Home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...